שיקום קו Q איגודן ביפו


שיקום קו Q איגודןשיקום קו Q איגודן ביפו

קו Q של איגודן ביפו קרס בשנת 2002.
האיגוד חיפש חלופות לשיקום או לבניית הקו מחדש בתוואי אחר, ולבסוף הוחלט על שיקום הקו מבפנים
בטכנולוגיית הפרוצמנט (ferro-cement).

על מנת לשקם את הקו בטכנולוגיה זו נדרש להזרים את הביוב בקו חליפי ולעבוד בתוך הקו, כאשר הוא יבש ונקי.
נערכה בדיקה וחיפוש של תוואים חלופיים ולבסוף הוחלט על ביצוע מעקפים על ידי קו עילי בקוטר "40 ו- "42 במקטעים באורכים שונים משדרות ירושליים ועד גבול בת ים.
הקווים הגלויים לא התקבלו בברכה על ידי תושבי יפו ואף נערכה פנייה לבית המשפט בבקשה להוריד את המפגע הנוראי כאשר אף אחד לא הבין כמה חיסכון בזמן ובמטרדים יהיה בהקמת הקווים העיליים הללו.
לבסוף, הוקמו המעקפים, הקו שופץ מבפנים על ידי חברה גרמנית המתמחה בטכנולוגיה הזו, ובאביב 2005, כשלשה חודשים לפני הזמן, פורקו המעקפים בשדרות ירושלים והקו החל עובד באופן מלא. במהלך עוד מספר חודשים שוקמו עוד קטעים עד למוצא הקו בבת ים.
הפרויקט מהווה אבן דרך במשרדנו בתכנון פרויקטים גדולים עם תעוזה לא מעטה, תכנון רב השראה, דיוק בחישובים ובתכנון, עמידה בזמנים ובלחצים.